Stage lopen in Calicut, India - Reisverslagen van Silke Visser - WaarBenJij.nu Stage lopen in Calicut, India - Reisverslagen van Silke Visser - WaarBenJij.nu

Stage lopen in Calicut, India

Ik ga vanaf 1 augustus vier maanden voor mijn opleiding fysiotherapie stage lopen in het indrukwekkende land India. Ik ga niet alleen, samen met studiegenoot Matthijs ga ik dit avontuur aan. De periode van vier maanden zal natuurlijk in het teken staan van de stage maar we hebben ook tijd vrij gemaakt voor reizen, waarvan één reisperiode al vaststaat. Na vertrek uit Amsterdam komen we aan in Calicut waar de campus is van JDT Islam College for Physiotherapy en waar we gedurende de stageperiode zullen wonen. De eerste week blijven we in Calicut om de omgeving te verkennen en om de mensen te leren kennen op de campus. Na deze week gaan we voor tien dagen de 'Golden Triangle' route afreizen. De tour begint in Delhi, waar we eerst heen moeten vliegen en daarna zet de reis zich per auto en chauffeur voort naar Agra, Jaipur, Jodhpur, Udaipur en Pushkar, om de reis weer af te sluiten in Delhi.
Wanneer ik dit stukje schrijf is het twee weken voor vertrek en nu slaan de zenuwen en spanning zeker toe. Daarnaast heb ik natuurlijk heel veel zin in deze reis en kijk ik nu al uit naar de meerdere cultuurshocks die ik 100% zeker zal meemaken!