Welcome to crazy + beautiful India - Reisverslag uit Calicut, India van Silke Visser - WaarBenJij.nu Welcome to crazy + beautiful India - Reisverslag uit Calicut, India van Silke Visser - WaarBenJij.nu

Welcome to crazy + beautiful India

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

05 Augustus 2016 | India, Calicut

Maandagochtend 1 augustus ging de wekker om 02:00 uur, vertrek naar Schiphol was gepland om 03:00 uur, i.v.m. eventuele vertraging door de extra controles. We waren ruim op tijd (eigenlijk veel te vroeg) op Schiphol. Nog even samen zijn met papa, mama en Brend voordat we elkaar gedag moesten zeggen. Na lieve woorden en veel knuffels ging ik met een goed gevoel door de douane. Laat die reis maar komen! De vlucht naar Frankfurt was goed en kort. Matthijs en ik waren heel blij dat we gekozen hadden voor de lange overstap i.p.v. de korte van 45 minuten. We werden eerst vanaf het vliegtuig naar de terminal gebracht met een bus, daarna moesten we met de trein naar een andere terminal en onze gate bleek ook nog ver lopen en met nog extra controles die lang duurden. Bij de gate zaten alleen maar Indiase mensen te wachten op dezelfde vlucht naar Mumbai, dat was al een leuk voorproefje. Eenmaal in het vliegtuig (voor de liefhebbers: Boeing 747 400) maakte k mijzelf comfortabel met al mijn reisspullen en het dekentje van het vliegtuig. Ik heb twee films gekeken en daarnaast alleen maar geslapen. De vlucht duurde ruim 7 uur, best lang, maar we werden goed verzorgt met Indiaas eten en snacks. Eenmaal op Mumbai begon het wachten weer, nu waren we wel erg moe en wilden graag in Calicut zijn. De vlucht van Mumbai naar Calicut ging goed, tijdens de daling al heel veel palmbomen gezien en we hebben van een medereiziger geleerd dat de naam van de provincie Kerala het land van de palmbomen betekend. En niks is minder waar. We waren net opweg naar het hotel toen we stopten bij een stalletje langs de weg en we als welkomscadeau een kokosnoot kregen. Heerlijk dat verse kokoswater! Veel lekkerder dan wat ze bij de supermarkt in Nederland verkopen. In het hotel hadden we een uurtje voor onszelf zodat we ons klaar konden maken voor de kennismaking met de 'chairman' van JDT. Na deze korte kennismaking liepen we naar de auto om een waterval te bezoeken. Onze komst was niet onopvallend gebleven, een lief jongetje en een groepje dames wilden op de foto met mij. Heel erg leuk en grappig om hun reactie te zien. De waterval bleek achteraf 50 kilometer de berg op te zijn. Ze rijden hier niet harder dan 50 km/u en het was ook nog eens berg op, dus de reis was ruim 1,5 uur. Op de heenweg nog onverwacht geluncht, wat wel prettig was, alleen wel vreemd dat het niet werd overlegd. Tijdens de klim naar de waterval langs heel veel palmbomen, mangobomen, rubberplantages en prachtige uitzichten gereden! De waterval genaamd Thusharagiri was mooi, heel veel Indiase mensen hadden enorme waterpret onder de waterval. Ook hier wilden heel veel mensen met ons op de foto. Na het bezoek moesten we weer terug rijden, wat voor mijn gevoel echt twee keer zo lang duurde. Op gegeven moment was het niet grappig meer, Matthijs en ik wilden gewoon heel graag terug naar het hotel om te slapen. De crew van JDT willen het ons naar de zin maken en nemen ons veel op sleeptouw. Ons is al vanuit het Saxion geadviseerd om goed onze grenzen aan te geven, wat moeilijk is maar we worden er steeds beter in. De volgende dag werden we rondgeleid op de fysiotherapie afdeling van JDT. We hebben al meegelopen bij de behandeling van patiënten en kennis gemaakt met medestudenten. Onze medestudenten zijn heel nieuwsgierig, wat erg leuk is want ze kwamen allemaal een praatje maken. Verder zijn we een beetje de omgeving aan het verkennen, lokale restaurantjes, waar kunnen we pinnen en het strand bekeken. Ik heb ook mijn fruitwinkeltje al gevonden, aan de overkant van het hotel, dus dat is echt super! Voor zaterdagavond en zondag zijn we uitgenodigd voor een BRUILOFT!! Het is de bruiloft van de dochter van een werknemer hier in het hotel. Hij heeft ons uitgenodigd terwijl we in het hotel aan het avondeten waren. Echt een grote eer en ik heb er heel veel zin in! Nu nog even kijken wat ik aan moet trekken, misschien koop ik wel een Sari voor deze gelegenheid!
Zo nu zijn jullie weer up to date over mijn avonturen hier in Calicut. Aankomende dinsdag begint de reis door de Golden Triangle, waar ik erg naar uit kijk!

Heel veel liefs,
Silke

• 05 Augustus 2016 - 08:45

Ineke Feenstra:

Lieve Silke,

Wat een mooi reisverslag van de eerste dagen in India! Ben trots op je.
    Liefs, mama

• 05 Augustus 2016 - 08:54

Siegfried & Anita:

Super Reisebericht! Writer Viele neue Erfahrungen. INDIEN ist eine eigene Welt die wir in unseren kleinen Welt in Europa nur teilweise verstehen. KERALA mit dem Katholizismus ist uns noch etwas näher.
    Alles Gute Siegfried & Anita

• 05 Augustus 2016 - 09:04

Rowena:

Hoi Silke,

Leuk om je reis te volgen op deze manier en een inkijkje in je leven te mogen hebben op dit moment. Geniet van deze bijzondere ervaring, wij wensen jou een goede en leerzame reis.
    Wij genieten aan de andere kant van de wereld een beetje met je mee.
    Groetjes, Rowena

• 05 Augustus 2016 - 09:34

Loes:

Leuk Silliebilly! Geniet ervan!

• 05 Augustus 2016 - 12:08

Riny:

Hoi Silke,

Leuk verhaal. Meteen goed begonnen met al dat gerondreis. Goed dat je nu een dagje rust neemt. Veel plezier op jullie trip volgende week. Ik ben trots op mijn slimme, nieuwsgierige dochter!

• 05 Augustus 2016 - 22:24

Yvonne :

Hè Silke,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Geweldig zeg je verhaal.
    Ik ben ook erg benieuwd naar de bruiloft. Heel veel plezier.
    Liefs Yvonne

• 09 Augustus 2016 - 22:33

Brend Vlaanderen:

Hoi Lief,

Mooi verhaal en leuk om je eerste indruk te lezen. Kokoswater toch wel lekker nu? dan snap je ook waarom ik het wel eens kocht hé? Mooie waterval heb je gezien. Veel plezier! Kus, Brend