Indiase bruiloft - Reisverslag uit Calicut, India van Silke Visser - WaarBenJij.nu Indiase bruiloft - Reisverslag uit Calicut, India van Silke Visser - WaarBenJij.nu

Indiase bruiloft

Door: Silke

Blijf op de hoogte en volg Silke

08 Augustus 2016 | India, Calicut

Wauw wauw wauw! Wat een eer dat ik dit heb mee mogen maken! Zaterdagavond werden Matthijs en ik verwacht in het appartement bij de manager van het restaurant van het hotel, om deel te nemen aan het familie diner als pre wedding party. Ik mocht gelijk naar een kamer waar de aanstaande bruid werd opgemaakt voor een fotoshoot die avond. Wat zag ze er mooi uit, beide handen helemaal mooi gemaakt met henna! Ik mocht er even bij zitten, was gezellig even als 'meiden' onder elkaar. Daarna vroegen de dames of ik ook henna op mijn hand wou. Dat laat ik mij geen twee keer zeggen, super leuk! Dus een nichtje van de bruid die ging geduldig en heel precies aan de slag met de henna tattoo. Ze heeft echt alle tijd genomen en het was zeer fascinerend! Er was ook een klein neefje die heel speels was en echt de aandacht trok. Heb ik enorm veel lol om gehad! Op het moment dat de henna tattoo klaar was, werd de tafel gedekt en konden we eten. Het was heerlijk! Heel grappig om te horen, een man zei dat ik kleine porties at, terwijl ik toch een goed bord vol rijst en groenten had gegeten. Leuk om dat verschil te zien!
De volgende dag, zondag, was het tijd voor de bruiloft. Rond een uur of 12 bracht een Riksja ons naar de trouwlocatie. Speciaal voor de bruiloft ging ik gehuld in een Salwar Suit, geheel volgens 'traditie'. Ik wou al zo'n Salwar Suit kopen en dit was natuurlijk het ideale moment! De bruiloft was een redelijk korte ceremonie, waarin werd verteld wat een goed huwelijk inhield en daarna het 'jawoord'. Hierna was er een foto moment en tegelijkertijd werd het eten (lunch) geserveerd. Alweer heerlijk gegeten! Matthijs en ik mochten als een van de eersten op de foto met het bruidspaar, wat voor ons heel gek voelde, maar iedereen wilde dat graag. Het bruidspaar vertelde ons hoe vereerd ze waren, wat wij andersom natuurlijk ook waren! Als cadeau had ik een pakketje gemaakt van oud Hollands snoepgoed en een pakje Wilhelmina pepermunt, samen met een ansicht kaart van Deventer. We hoefden niks mee te nemen werd ons gezegd, maar het is toch leuk om iets kleins te geven.
Ik kreeg van alle Indiase vrouwen heel veel aandacht, omdat ik een Salwar Suit aan had. Ze vonden het erg mooi en waren blij dat ik het aan had getrokken! De bruiloft was minder uitbundig dan ik had verwacht, op het gebied van feest vieren, maar dat kwam omdat het een Islamitische bruiloft was en het bruidspaar trouwden voor 'de kerk/het geloof'. We hoorden van anderen dat dit is zoals het hoort volgens traditie. Een Hindi bruiloft schijnt wel echt over de top feest te zijn! Hoe dan ook ik vond het heel leuk om mee te maken! En het was geweldig om de vrouwen helemaal uitgedost te zien, zeker de bruid!

  • 11 Augustus 2016 - 16:51

    Yvonne :

    Who Silke wat een ervaring! ! Kan me voorstellen dat je er enorm van genoten hebt. En wat zag je er mooi uit!!
    En dan je handen, prachtig! ! hoelang blijft dat nou zitten?
    Altijd handig om te weten wat een goed huwelijk inhoud.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calicut

Silke

Actief sinds 17 Juli 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 6689

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2016 - 25 November 2016

Stage lopen in Calicut, India

Landen bezocht: